(artikel 4, § 1 Procedure- en werkingsreglement van de Hoge Raad)
De Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening bepaalt dat adviesaanvragen betreffende (opeenvolgende) herstelvorderingen moeten worden gevraagd bij beveiligde zending (o.a. een aangetekend schrijven of een afgifte tegen ontvangstbewijs). Dit begrip is gedefinieerd in artikel 1.1.2, 3° Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening.
In het geval van een gemotiveerd verzoek tot heroverweging, is de wijze van kennisgeving niet decretaal bepaald. In artikel 4, § 1 van het Procedure- en werkingsreglement van de Hoge Raad wordt bepaald dat alle aanvragen, verzoeken en stukken steeds aan de Raad moeten worden gericht bij beveiligde zending. Dit betreft geen substantiële pleegvorm.
Gezien de Raad in de administratieve praktijk voluit de kaart trekt van de elektronische communicatie, bepaalt het Procedure- en werkingsreglement van de Hoge Raad dat de bevoegde overheden bij een papieren kennisgeving tevens een gehele of gedeeltelijke digitale kopie kunnen aanreiken van de aanvraag.