Artikel 10, § 3 van het Procedure- en werkingsreglement van de Hoge Raad voorziet dat bij de bevoegde overheden stukken, gegevens of inlichtingen kunnen worden opgevraagd nuttig voor de behandeling van het dossier.
De telefonische oproep, de e-mail, de gewone of aangetekende brief heeft tot doel bepaalde stukken, gegevens of inlichtingen te bezorgen aan de Raad, zodat met een zo groot mogelijke kennis van zaken advies wordt verleend.
In het telefoongesprek, de e-mail of de gewone of aangetekende brief wordt gepreciseerd welke stukken, gegevens of inlichtingen die uw bestuur heeft, nuttig kunnen zijn bij de beoordeling van de adviesaanvraag.
In het geval van een e-mail of gewone brief wordt niet nader bepaald binnen hoeveel dagen uw bestuur de stukken, gegevens of inlichtingen moet bezorgen.
In het geval van een aangetekende brief wordt nader bepaald binnen hoeveel dagen uw bestuur de stukken, gegevens of inlichtingen moet bezorgen.